19 Januari 2009

Hobi

Entry ini tidak membawa maksud bahawa aku ingin menandingi kehebatan pasangan Datuk Seri Mohd Khalid Jiwa a.k.a Datuk K dengan isterinya Datin Seri Siti Nurhaliza..entry ini cumalah sedikit perkongsian minat (passion) aku terhadap jam tangan..

Aku memang salute datuk k kerna menghadiahkan seutas jam tangan Richard Mille dipercayai berharga RM 250,000 yang mana aku boleh umpamakan yang siti nurhaliza memakai sebijik banglo satu tingkat ditangan nya jika banglo itu dibeli di negeri kelantan.

aku tak tahu bila minat aku terhadap jam tangan berputik. Aku sangat ingat ialah jam tangan (analog) pertama yang aku pakai ialah ketika darjah 5 yang mana jam tersebut adalah hadiah daripada arwah ayah aku..apa yang aku kesali, jam tangan itu telah rosak dan hilang dibawa arus banjir pada tahun......(lupa)

sehingga sekarang aku tak tahu la dah berapa banyak jam tangan aku beli dan hilang. Yang paling aku sayang ialah jam tangan swatch limited edition yang mana jam tersebut ada design aksi kamasutra muka paparan jam tersebut. Jam tersebut masih ada didalam simpanan aku di kampung dan sekarang tak boleh nak pakai sebab talinya dah rosak. (itulah kelemahan jam swatch..senang rosak tali)

minat mendalam aku terhadap jam tangan ini jugalah yang mendorong aku membeli seutas jam tangan jenama Guess di bandar alor star kedah ketika mula-mula mendapat duit ptptn semasa belajar diploma di arau dulu..hehehe...membazir duit ptptn la aku nih..namun, jam tersebut telah hilang di cilok oleh seseorang ketika keluarga mengadakan kenduri arwah ayah aku dikampung 4 tahun dahulu...sedih ooo...jam guess ilang...

berikut adalah koleksi terkini jam tangan aku. sebahagian adalah original dan sebahagian adalah jam replika dibeli melalui laman web lelong.com




dari kiri..
Seiko : Benda yang aku beli dengan gaji pertama ketika mula-mula bekerja.
Arbutus : Jam tangan pemberian Isteri ketika hantaran kawin dulu.
Tag Heuer : Jam tangan replika yang membuat cina kedai jam di leasure mall tertipu kata
jam ini adalah original
Patek Phillip : Jam tangan replika jugak aku beli melalui lelong.com. Sampai sekarang aku
xpakai jam ni sebab tak suka...rugi jer beli
Espirit: Jam tangan aku beli imbuhan hasil titik peluk mengajar Microsoft Project satu ketika
dulu
Casio Pro-Trek : Jam tangan terbaru yang aku beli. Paling mahal antara jam-jam yang pernah aku ada. Kelebihan jam digital ini adalah ianya ada fungsi kompas, altimeter (mengukur ketinggian dari aras laut, termometer dan barometer (untuk predict cuaca terutamanya untuk predict hujan)


Seperti yang aku katakan, entry ini bukan untuk menandingai jam tangan Richard Mille Siti Nurhaliza..kalau dibandingkan harga jam siti tu, kalo aku hidup sehingga 80 tahun pon belum tentu aku akan mampu beli semata-mata jam tangan semahal itu...huhuhu

1 ulasan:

en mizi berkata...

aku cuma ada dua jam jer. itupun yg murah2. sebab syg kalo jam mahal2 calar. huhu