19 Mei 2011

Happy 32nd Birthday To Me...(geli.....hahha)


16|Mei|2011 maka genaplah umur aku 32 tahun....udah 32 tahun tu...perasaan tu rasa mcm baru jer habis SPM..perbezaan cuma la kalo dulu habis SPM pokai tak duit kena keje part time kalo nak duit..cuma sekarang ada la sikit gaji tetap....

Mencapai angka 32 tahun banyak benda yang aku rasa masih tak tercapai...antara yang masih aku gagal ialah nak brenti merokok...ternyata percubaan kali ke 5 aku (ye ke?) tempoh hari masih gagal untuk hilangkan ketagihan aku terhadap benda yang dinamakan rokok terutama sekali rokok berjenama dunhill..

Apa lagi nak aku capai? Apa yang aku belum puas? ternyata banyak lagi yang aku nak capai sebelum mencapai umur 40...aku nak berjaya dalam bidang baru...(ehem...ehem), nak tukar kete (angan²), nak beli rumah ke dua, nak tambah anak (tp wife dah sound tak nak mengandung masa first year master), apa lagi? ermmm..nak simpan duit dalam ASB biar ada 100k, nak melancong luar negara.(germany perhaps?)..dan macam-macam lagi..

Ke arah mencapai cita-cita dan angan-angan tu of course la kena ada usaha kan? tp bole ke aku berjaya dengan tahap sekarang? serius aku cakap keadaan kewangan sekarang adalah dalam kategori "miskin bandar"...pendapatan vs perbelanjaan setiap bulan mengalami defisit...simpanan makin kurang...

Aku kena lakukan sesuatu (yang nyata bukan MLM)...mungkin aku kena ikut jejak langkah ex-boss aku...masuk kumpulan pengurusan kewangan....??

Gambar tak da kaitan:

Di saat entry ini ditulis, aku dapat satu software baru untuk buat custom album...berikut adalah gambar yang terhasil (basic)...perlu asahan lagi ni...





till then...bye

Tiada ulasan: